Wijkraadvergadering Sportpark I-II

Verslag: 17 januari 2024 van 20.00 - 22.00 u

Locatie: Generaal Maczekstraat

Aanwezig: Jos Koniuszek (vz.), Walter Roovers (not.), Gijs van Kempen,

Afwezig met kennisgeving: Nicky Noorhof, Rachael de Leeuw - Zwueste (wijkbeheerder fysiek/sociaal gemeente)

Conceptverslag

1. Opening vergadering (Jos)

2. Vaststellen agenda (allen)
    Akkoord

3. Mededelingen (allen)
    1. Aandachtspunt mailbox regelmatig uitlezen.
    2. Voor vrijwilligersborrel zijn uitnodiging verstuurd (mailbericht van Jos verspreid via werkgroep trekkers). Jos maakt verder afspraken met Parkzicht over de verzorging.
  4. Vaststellen notulen 29 november 2023 (allen)
    Ongewijzigd akkoord

5. Doolropen actie-/aandachtspuntenlijst
    Aanpassingen verwerkt in scheam.

6. Financiën: update (Gijs)
    1. Bankrekening bij SNS in 2018 geopend door toenmalige voorzitter en penningmeester. Zij zijn nog steeds de beheerders. De overdracht naar de huidige voorzitter en penningmeester moet alsnog afgerond worden. Er is nu geen toegang tot de rekening en kunnen geen transacties worden gedaan. Dit wordt opgelost.
    2. Voor kalenderjaar 2024 moeten hogere kosten goed gevolgd worden. De reserves welke ontstaan zijn tijdens Corona-periode raken uitgeput. Indien we financieel in het rood komen moet tijdige geëscaleerd worden naar gemeente om extra financiële middelen te krijgen.
  7. Bewoners event 2024: voortgang (Gijs)
    Geen ontwikkelingen. Gijs gaat organiseren werkgroep voor deze eenmalige activiteit oppakken. Een werkgroep is voorwaarde voor het doorzetten van dit event.
  8. SportParkPost: update (Jos)
    Planning is om medio maart nieuwe editie verspreiden. Vooraankondigingen voor bijeenkomsten later in maart komen erin. Interview met ondernemer in de wijk. Artikel over Piet Avontuur in kader toewerken aar 80 jaar bevrijding. Kader met activiteiten rondom thema bevrijding (Maczek memorial). Witte Rook (kunst in Wilhelminapark) benadert om artikel aan te leveren. Er is voldoende om wederom lezenswaardige uitgave te maken.
  9. Werkgroepen stand van zaken:
  1. Groen en recreatie:
    1. spelen (Walter)
      Voor de Steijnlaan is uitvoering van het plan opgepakt. Speeltoestellen zijn geplaatst en beplanting wordt later in het jaar uitgevoerd en het totaal afgerond. Participatietrajecten voor Achillesstraat en Piet Avontuurstraat worden medio maart voortgezet in een werkgroepoverleg.
    2. groen/Wilhelminapark (Jos)
      Planning (meerjarenplan van 8 tot 10 jaar) wordt gemaakt in gemeentekantoor. Visserkot omgeving wordt meegenomen in het plan. Uitgangspunten hiervoor zijn geformuleerd en gedeeld met platform los van de functie van Visserkot. Project kunst (Witte Rook) in de openbare komt met een visie op kunst in het Wilhelminapark. Projecten worden op haalbaarheid verder onderzocht.
  2. parkeren en verkeer (Jos)
    1. Generaal Maczekstraat geen nieuwe ontwikkelingen
    2. 5 februari 2024 gaat gefiscaliseerd parkeren in werking in Sportpark 1
    3. Opheffen parkeren Lovensdijkstaart aangekondigd, in tijd opvolgend op bovenstaand punt ii.
  3. Energietransitie (Jos)
    Werkgroep is actief bezig en komt regelmatig samen. Ideeën worden ontwikkeld gericht op een plan voor de energietransitie voor de wijk.
  1. Rondvraag en sluiten
    Geen